Sinun turvasi on ikiaikojen Jumala, sinua kantavat                                      ikuiset käsivarret.   5. Moos. 33:27

Rippikoulu edeltää konfirmaatiota

Konfirmaatiossa on kyse omakohtaisesta tunnustautumisesta siihen uskoon, johon on kastettu. Konfirmoiminen vahvistaa yhteyttä tiettyyn kirkkoon, eli meidän kirkkomme tapauksessa luterilaiseen kirkkoon.

Konfirmaation edellytykset

Konfirmaation edellytyksenä on, että konfirmoitava on kastettu, evankelis-luterilaisen kirkon jäsen ja saanut riittävästi kristillistä opetusta. Ilman jäsenyyttä kirkossamme ei voida konfirmoida. Rippikoulussa annettava kristillinen opetus on perusta konfirmaation ymmärtämiseen ja siihen omakohtaisesti osallistumiseen.

Kaikesta rippikouluun liittyvästä voit lukea täältä ja kysellä Sveitsin suomalaispapilta.

konfirmoitavat nuoret alttarilla