"Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni,
siellä minä olen heidän keskellään." (Matt. 18:20)

Jumalanpalvelus on seurakunnan yhteinen juhla ja seurakuntaelämän keskus.

Jumalanpalvelus antaa mahdollisuuden pysähtyä Jumalan eteen, hiljentymiseen ja rukoukseen sekä Pyhän ehtoollisen nauttimiseen. Messussa Jumala on läsnä sanassaan ja sakramentissaan ja niiden kautta vahvistaa ja rohkaisee meitä eri elämäntilanteissamme.

Kirkkovuoden ajankohta määrittää jumalanpalvelusten sisällön. Kullekin kirkkovuoden ajankohdalle on olemassa oma aihe sekä siihen kuuluvat Raamatun tekstit, rukoukset ja virsisuositukset. Kirkkovuoden aikana käydään vuosittain läpi Raamatun pelastushistorian ja kristillisen elämän keskeiset aiheet.

Messun, eli ehtoollisjumalanpalveluksen lisäksi vietämme myös sanajumalanpalveluksia, rukoushetkiä ja erilaisia teemajumalanpalveluksia, joihin voi osallistua koko perheellä. Etenkin perhemessut on suunniteltu kaikenikäisille, jotta sekä isovanhemmat että pikkuväki viihtyvät.

Seurakuntalaiset voivat osallistua kaikkiin jumalanpalveluksiin erilaisten palvelutehtävien muodossa.

Kun haluat, että sinun tai läheisesi puolesta rukoillaan seurakunnan jumalanpalveluksessa, voit jättää esirukouspyynnön. Pyyntö välittyy eteenpäin papille.

Iloitkaamme keskinäisestä yhteydestä ja Jumalan hoitavasta läsnäolosta!

Tule mukaan toteuttamaan jumalanpalvelusta!

Jumalanpalvelus on seurakuntalaisen juhla, joka tarvitsee monia avustajia. Papin lisäksi  palvelemassa on vapaaehtoisia seurakuntalaisia ehtoollisavustajina, musiikkitehtävissä, Raamatun tekstin lukijoina, esirukoilijoina, kolehdin kerääjinä ja -laskijoina, kirkkokahvien laittajina ja monissa muissa pikku tehtävissä. Jos haluat tarjota apuasi, ota yhteyttä alueesi seurakuntaneuvostoon tai pappiin. Oheisesta palkista löydät listan mahdollisista palvelutehtävistä. Yhteisöllisyys toteutuu yhdessä tekemällä.

Jokavuotisiin, perinteeksi muodostuneisiin jumalanpalveluksiin kuuluvat mm.

• Joulukirkot eri puolilla Sveitsiä
  • Pääsiäiskirkot ainakin Baselissa, Bernissä, Zürichissä ja Genevessä
  • Mannerheimin muistojuhlan yhteydessä pidettävä jumalanpalvelus
  • Seminaarin yhteydessä pidettävä jumalanpalvelus
  • Zürichin itsenäisyyspäivän jumalanpalvelus
  • Winterthurin kevätkirkko
  • Useampikieliset messut yhdessä BELK:in sisarseurakuntiemme kanssa

• Muita jumalanpalveluksia ovat mm.

• Vaellus- /ulkokirkot
  • Mikkelinpäivän perhekirkot
  • Pyhäinpäivän jumalanpalvelus
  • Konfirmaatiomessu kahden vuoden välein