Yhdessä suunnitellen ja toimien saamme kirkostamme meidän näköisemme!

Joulujumalanpalvelus, vaellusmessu, Mikkelinpäivän perhekirkko, iltapäiväkahvila, kirjapörssi, kevättori, rippileiri, isoskoulutus, kauneimmat joululaulut tai kansanlaulukonsertti –

... tässä vain muutama esimerkki seurakuntiemme tarjoamasta toiminnasta ympäri Sveitsiä. Tapahtumia ja yhdessäolon muotoja löytyy jokaiselle! (katso lista tämänhetkisestä tarjonnasta  täältä)  Etsi lähin paikkakunta seurakuntien luettelosta ja tule rohkeasti mukaan! Olet tervetullut osallistumaan kaikkeen toimintaamme, myös suunnittelemaan ja toteuttamaan seurakunnan yhteistä elämää.

Tule mukaan vapaaehtoistoimintaan

Niin kuin meillä jokaisella on yksi ruumis ja siinä monta jäsentä, joilla on eri tehtävänsä, samoin me kaikki olemme Kristuksessa yksi ruumis mutta olemme kukin toistemme jäseniä. Meillä on saamamme armon mukaan erilaisia armolahjoja. Se, jolla on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan kuin hänellä on uskoa. Palvelutehtävän saanut palvelkoon, opetustehtävän saanut opettakoon, rohkaisemisen lahjan saanut rohkaiskoon. Joka antaa omastaan, antakoon pyyteettömästi; joka johtaa, johtakoon tarmokkaasti; joka auttaa köyhiä, auttakoon iloisin mielin. Olkoon rakkautenne vilpitöntä. Vihatkaa pahaa, pysykää kiinni hyvässä.

Room 12:4-7

Mitä hyötyä itselleni?Vapaaehtoisuudesta saat itsellesi hyvän mielen, uusia ystävyyssuhteita, ajanvietettä ja yhdessä tekemisen iloa!

Tehtäviä on laidasta laitaan. Yhdelle sopii jumalanpalveluksessa avustaminen, toiselle kirkkosalin koristelu. Yksi sitoutuu kolehdin laskijaksi, toiset viihtyvät jumalanpalveluksen jälkeisissä keittiöhommissa . Yksi innostuu pikkuleivän leipomisesta kahvipöytään, joku toinen taas innostuu toivottamaan tervetulleeksi uusia tulokkaita seurakuntaan. Kaikkia yhdistää tekemisen meininki, mukava yhdessäolo ja halu olla avuksi.

Ota rohkeasti yhteyttä oman alueesi seurakuntanevostoon ja kysele, missä sinä voisit olla avuksi (oikealla lista, jossa ehdotuksia pikku tehtävistä, joilla voi rakentaa yhteistä seurakuntaelämää).

YouTube-video

Etsitkö paikkaasi Sveitsissä? Suomen kirkossa ulkomailla? Haluatko mukaan toimimaan?

Seurakunta koostuu ihmisistä, jotka toimivat yhdessä ja näin muodostavat yhteisön. Mitä useampi seurakuntalainen ottaa pienen tehtävän hoitaakseen sen mukavammalta tuntuu yhdessä tekeminen ja yhdessä oleminen.

Sveitsin suomalaisen kirkon seurakunnat turvautuvat toiminnassaan vapaaehtoisten apuun.  Siihen tarvitaan ihan tavallisia ihmisiä taitoineen. Vapaaehtoisena voit olla mukana ideoimassa ja toteuttamassa paikallisseurakuntasi jumalanpalveluksia ja muita tapahtumia. Pienillä teoilla ja  lahjoittamallasi ajalla rakennat yhteistä hyvää kaikille!