Veisatkaa hänelle uusi virsi, helkyttäkää kieliä ihanasti ja riemullisesti. (Ps. 33:3)

”Eräs Jumalan kauneimpia ja ihanimpia lahjoja on musiikki” (Luther)

Musiikilla on suuri merkitys ihmisten arjessa ja juhlassa. Yhdessä laulaminen synnyttää iloa ja tuo ihmisiä lähemmäksi toisiaan. Kristityt ovat alusta alkaen laulaneet yhteisissä kokoontumisissaan. Monet psalmit kehottavat laulamaan, soittamaan ja ylistämään, mutta niissä purkautuu myös ihmisten hätä, ahdistus ja tuska. Musiikki kantaa ihmisten rukouksia Jumalan puoleen.

Luterilainen kirkko on lauletun sanan kirkko. Martti Luther pitää Jumalan ylistämistä, rukousta ja laulua yhtenä seurakunnan tuntomerkkinä sillä musiikissa Kristus on läsnä ja vaikuttaa lauletussa sanassa.

Olemme koonneet tälle sivulle kaikki SKSn järjestämät kirkkokonsertit, yhteislaulu- ja muut musiikkitapahtumat.

Tervetuloa!