Vapaaehtoistyötä tukien varassa

Rahallista tukea toimintaamme saamme Suomen ev.lut. kirkolta, BELK:in jäsenseurakunnilta (eli Sveitsin ev.lut. seurakunnilta) ,jäsenmaksuista, vapaaehtoisten avustusten sekä yksityisten ja yhteisöjen lahjoitusten kautta. Papin palkkauksesta ja toimintamäärärahasta vastaa Suomen ev.lut.kirkko.

Suomalaisilla ei ole omia tiloja, vaan toimimme eri seurakuntien vieraanvaraisuuden varassa pitäen jumalanpalvelukset, toimitukset ja monet muut tapahtumat luterilaisten, reformoitujen (sekä katolisten ja christ-katolisten) seurakuntien tiloissa.

SKS:n toiminnan tukeminen

Sveitsissä maksetaan kirkollisvero muun verotuksen yhteydessä, ja sen suuruus vaihtelee kantoneittain. Mikäli olet luterilaisen seurakunnan jäsen, sinulle lähetetään seurakunnasta kerran vuodessa tilillepanokortti, jolla maksetaan kirkollisveron suuruinen jäsenmaksu. Maksun suuruus kysytään omasta verotoimistosta. Koko Sveitsin luterilaisen yhteisön toiminta on näiden jäsenmaksujen varassa. Lue lisää jäsenyydestä.

Jos et ole tääällä Sveitsissä minkään kirkon jäsen, mutta haluaisit antaa taloudellista tukea suomalaiselle kirkolliselle toiminnalle, voit tehdä lahjoituksen SKS:n työhön (kertamaksu tai jatkuva tuki) tilillemme.

Varainhankinta ja kulujen korvaukset

Kohdassa Materiaalipankki löydät yhteisesti sovitut periaatteet koskien varainhankintaamme ja kulujen korvauksia.

(”SKS:n varainhankinta ja kulujen korvaukset”)

SKS Logossa lentää kaksi joutsenta

Kiitos tuestasi!