Tervetuloa – Välkommen – Willkommen – Bienvenue – Benvenuto – Welcome !

... Sveitsin suomalaisen kirkollisen työn kotisivuille!

Suomalainen kirkko Sveitsissä (SKS) on osa Suomen ev.-lut. kirkon ulkosuomalaistyötä, jonka toiminnan tavoitteena on Sveitsissä ja Liechtensteinissa asuvien suomalaisten, heidän perheidensä ja Suomen ystävien hengellisen elämän tukeminen heidän omalla äidinkielellään sekä elämän eri arki-, juhla- ja surun hetkissä rinnalla kulkeminen.

Toimintaa koko maassa

Työmme toteutuu jumalanpalvelusten, kirkollisten perhejuhlien ja muun kirkollisen toiminnan järjestämisessä suomalaisille ja heidän perheilleen. Pyydettäessä Sveitsin ulkosuomalaispappi matkustaa esimerkiksi toimittamaan kasteen, avioliiton- tai hautaan siunaamisen paikkakunnallesi ja myöskin tarjoaa tukeaan eri elämäntilanteissa.

Toimimme pääsääntöisesti suomen kielellä, mutta tarvittaessa käytämme myös muita kieliä; mm. kirkollisten perhejuhlien tai muiden seurakuntien kanssa yhdessä toteutettujen tapahtumien kohdalla.

SKS on osa Suomen ev.-lut. kirkon ulkosuomalaistyötäLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja toiminta pohjautuu Suomen evankelisluterilaisen kirkon tunnustukseen. Toiminta on ekumeenista ja toteutetaan yhteistyössä Sveitsissä toimivien kristillisten kirkkojen ja yhteistyössä muiden suomalaisyhteisöjen kanssa.

Tule mukaan !

Jos sinulla on ideoita tai ehdotuksia Sveitsin suomalaista kirkollista toimintaa koskien, jokin asia askarruttaa sinua tai suunnittelet kirkollista perhejuhlaa, ole aktiivinen suuntaamme!

Tervetuloa mukaan toimintaamme!

joutsenet lentävät SKS.n logossa

Rekisteröity yhdistys
c/o Ev.-Luth.Kirche Zürich,Kurvenstrasse 39